Pytania przesłane do zamawiającego dotyczące zadania p.n. Dostawa i montaż części zamiennych dla potrzeb remontu kolei linowej KL-2 stoku narciarskiego przy ul. Pasteura w Przemyślu i odpowiedzi zamawiającego
- Czy istnieje możliwość zmiany harmonogramu płatności?
Odpowiedź :
Zamawiający dokona zmian w siwz i umowie i dopuści możliwość płatności częściowej w następujący sposób:
– 20% wartości umowy po przedłożeniu przez wykonawcę harmonogramu robót i zatwierdzeniu harmonogramu przez zamawiającego i wystawieniu faktury częściowej przez wykonawcę
– 30% wartości umowy po zgłoszeniu zamawiającemu przez wykonawcę wykonania demontażu wszystkich elementów przewidzianych do naprawy/modernizacji, potwierdzone protokołem i wystawieniu faktury częściowej przez wykonawcę.
– 30% wartości umowy płatne po ponownym zamontowaniu wszystkich zdemontowanych elementów, potwierdzone protokołem i wystawieniu faktury częściowej przez wykonawcę.
– 20 % wartości umowy – faktura końcowa, po odbiorze końcowym i przekazaniu wszystkich przynależnych dokumentów potwierdzających wykonanie przedmiotu umowy i odebraniu umownego zakresu robót przez Transportowy Dozór Techniczny.
- Wielokrotnie w kwestii wynagrodzenia pojawia się w Umowie warunek odbioru urządzenia przez TDT. Prosimy o zmianę lub całkowite usunięcie tej zależności gdyż przedmiotowy zakres prac nie zawiera wszystkich prac, które należy wykonać aby uzyskać pozytywną opinię TDT.
Odpowiedź :
Uwarunkowanie płatności części wynagrodzenia odbiorem robót przez TDT, dotyczy tylko zakresu zrealizowanego przez wykonawcę
- Przedmiotem przetargu nie są prace budowlane więc nie ma wymogu aby kierownik robót posiadał uprawnienia kierownika budowy. Jakie uprawnienia powinien posiadać kierownik robót ( nie są to prace budowlane ), czy na pozostałe roboty wykonywane przez Użytkownika, Użytkownik też posiada nadzór kierownika robót .
Odpowiedź ;
Zamawiający nie wymaga ustanowienia kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane zgodnie przepisami ustawy Prawo budowlane, a jedynie ustanowienia osoby pełniącej funkcje kierownika robót do kontaktu z zamawiającym, posiadającego uprawnienia i doświadczenie w zakresie niezbędnym do wykonywania prac objętych przedmiotem zamówienia.
- W jaki sposób realizowana jest ochrona na kolei KL-2 , chodzi o sposób zabezpieczenia na okres prowadzenia prac ?
Odpowiedź;
Teren stoku narciarskiego jest objęty dozorem całodobowym przez pracownika zamawiającego, w dniach wolnych od pracy i po godzinie 15,00 w dni robocze
- Jaki jest przewidziany termin rozpoczęcia robót ( data), oraz jaki jest przewidziany czas ( w dniach roboczych) na wykonanie robót ?
Odpowiedź;
Rozpoczęcie prac w terminie do 10 dni po podpisaniu umowy. Termin zakończenia robót zgodnie z umową.
- Czy przewidziane są inne prace na kolei KL-2 w czasie trwania prac przewidzianych „Umową”?
Odpowiedź:
W okresie trwania robót objętych umową, zamawiający będzie prowadził prace konserwacyjno-remontowe kolei, niekolidujące z robotami wykonawcy.
- Czy oględziny i ocena stanu zużycia wraz z weryfikacją siedzisk i oparć pojazdów oznacza też weryfikacje kosztów (w wypadku niemożliwej regeneracji i konieczności zakupu nowych elementów) ?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza weryfikację kosztów w uzasadnionych przypadkach, po uprzednim uzgodnieniu zakresu i akceptacji kosztów przez zamawiającego.
- Co w wypadku konieczności wymiany elementów współpracujących z częściami przewidzianymi w umowie, a wynikłych w trakcie wykonywania robót ?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza możliwość wymiany uszkodzonych lub zużytych elementów kolei, nie objętych umową, których zły stan techniczny zostanie stwierdzony dopiero podczas wykonywania demontażu, po uprzednim uzgodnieniu zakresu i akceptacji kosztów przez zamawiającego .
- Czy w związku z osuwiskiem na trasie kolei KL-2 otrzymamy operat geodezyjny informujący o stanie posadowień ?
Odpowiedź;
Zamawiający udostępni pomiary geodezyjne podpór kolei, będące w jego posiadaniu. Obsługę geodezyjna podczas wykonywania robót remontowych kolei, wykonawca powinien przewidzieć w swojej ofercie.
- W jaki sposób przewidziane jest prowadzenie bezpłatnych przeglądów wszystkich wbudowanych elementów i urządzeń (zgodnie z przedmiotem umowy pkt.12) w trakcie trwania gwarancji ?
Odpowiedź:
Zamawiający przewiduje przegląd gwarancyjny umownego zakresu robót, z udziałem wykonawcy dwa razy w roku.